Förlossingen!

Denna förlossingen gick också jätte snabbt!
hade lite sammandragningar under hela fredagen men dom var mer irreterande än onda.
sen kunde jag inte riktigt somna in utan låg och snurrade en massa i sängen sen vid 4 gick jag upp då dom började göra ont och tog ett bad men det hjälpte inte så mycket så väckte manen och sa att vi fick nog åka in till förlossingen.
väl i bilen hade värkar med ca 3minuters mellanrum och vid halv 6 var vi inne och då var jag öppen ca 3cm.
tog ett bad men det började göra mer och mer ont så gick tillbaka till rummet och fick ta till med lite lustgas.
Vattnet hade dock inte gått.
vid 8 var jag öppen 8cm och sen tog dom hål på hinnan så vattnet gick vid halv 9 och efter bara 3krystvärkar var lille wilmer ute.
Klockan 09.07 föddes han och vägde 2420gram och var 46cm lång!
Jag var verkligen i chocktillstånd eftersom allt hade gått så fort.
Men min Älskade man var verkligen till hjälp och stötade mig hela tiden!
Wilmer fick dock komma in på Neo för han andades lite snabbt då han föddes i vecka 35+3!
Den 9/9 fick vi dock komma hem så nu är hela familjen hemma och syskona bara älskar sin nya lille bror och vill gärna hjälpa till och pussas med han!


 Magen dagen innan wilmer föddes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback